zondag 10 november 2013

Aftellen
 
 
 
Aftellen: naar een bepaald tijdstip toerekenen (Bron: www.mijnwoordenboek.nl)
 
Het aftellen is begonnen.
Nog 6 nachtjes slapen en dan is de finale van de miss verkiezing. Of zoals een van de mede kandidaten zei: nog  vijf en een halve nacht want die laatste nacht zal wel niet zo lang zijn... Ben bang dat ze gelijk heeft. Ook al wil ik niet zenuwachtig zijn, maar naar aanleiding van mijn ervaring met de casting denk ik dat ze gelijk heeft. 

Fotograaf DvhN
De afgelopen dagen hebben in het teken gestaan van de finale.  Op vrijdag 2 interviews voor de krant gegeven: Dagblad van het Noorden en de streekkrant. Voor de Streekkrant wordt de foto gebruikt die gemaakt is tijdens de eerste trainingsdag door de fotografe van de miss verkiezing. Het Dagblad van het Noorden gebruikt eigen foto's, dus ik kreeg de mededeling dat om half vijf 's middag de fotograaf op de stoep zou staan. Oké, dan heb je ineens "missen" stress! Want eerlijk is eerlijk, op vrijdag loop ik er niet altijd even beauty bij. Snel de kapsalon gebeld en super lief, daar kon ik 's middags nog terecht voor haar en make-up.

En vanaf dat moment stil op de bank gezeten... Nee, helaas dat ging niet. Er moesten nog boodschappen gedaan worden, 10 minuten gesprek op school en er lagen nog meer huishoudelijke taken op mij te wachten. Tussen al deze bezigheden door telefonisch de 2 interviews gegeven. Om half vijf op mijn sloffen(zie foto...) de foto laten maken voor het dagblad. Letterlijk van aanrecht tot catwalk, want ik was net de uien aan het snijden toen de fotograaf aanbelde. Gauw andere kleren aan, poseren en hup weer verder met kokkerellen. Wat een glamourleven...
 

Vandaag de laatste catwalk training gehad.
Geoefend met het voorstel rondje en de 3 rondes gelopen. Tot nu toe gaat het loopje voor de vrijetijds en de bikini ronde goed. Voor de gala ronde zal ik deze week nog een paar keren oefenen. Ik ben toch meer het type van snelle passen, gauw thuis. En de laatste ronde is echt langzaam schrijden. Je bent je dan heel bewust van jezelf en het publiek en dat is algauw van je te geconcentreerde gezicht af te lezen. En dat kan niet, dus: mondhoeken omhoog, blik op oneindig en schrijden maar...
 
 
Al met al ben ik tevreden over de voorbereidingen tot nu toe.
Meer had ik er niet aan kunnen doen en meer kan ik er niet van maken. Komende week staan nog een paar voorbereidingen gepland en ik zal regelmatig in de brievenbus kijken of de krant er al is. En dan op zoek naar de foto van mezelf. Blijft toch wennen om jezelf in de krant te zien staan. Maar meer en meer komt het besef: dat ben ik en ik doe het toch maar! En dan ben ik best een beetje trots op mijzelf...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten