vrijdag 1 november 2013




Gala jurk



Gala jurk: Deftige, meestal lange jurk tot op de grond voor een gala. (Bron: www.woorden.org)

 

Misschien wel het leukste van alle voorbereidingen.
Samen met dochter Imke naar Groningen, op jacht naar die ene perfecte jurk. Even mag je je in een prinsessen wereld wanen. Een winkel vol met feest jurken. In alle maten, kleuren, stoffen en lengtes. Ik zou bijna zeggen: welke vrouw houdt daar niet van! Nou, Imke en ik wel. Zodra je die deur opendoet voel je de feeststemming en uitbundigheid van al die jurken. En dan begint het grote zoeken.


Wat ik niet wil, dat weet ik wel.
Geen grote, poeferige "Sissi" jurk, geen mouwen, geen hoge sluiting en niet te veel bling bling. Gewoon een jurk zoals ik zelf ben: eenvoudig met een beetje bling.  Maar al graaiende tussen al die jurken, zakte mij de moed in de schoenen. Zoveel keus, zoveel modellen en zoveel kleuren. Uiteindelijk een aantal jurken met verschillende modellen mee het pashokje in. En dan zorgt moeder natuur al gauw voor een selectie. Je kent het wel: je kijkt naar jezelf in de spiegel en al wat je ziet maar niet jezelf. In de ene jurk heb je ineens een hele dikke kont, in de andere jurk zijn je borsten verdwenen, je uitstraling is met de noorderzon vertrokken of je lange benen steken 20 cm onder de jurk uit. Al met al, deze passessie zag ik mijzelf van een hele andere kant.  



Maar ineens...
Daar achter in de winkel, op dat ene rek, 2 jurken: juiste maat, mooie kleur, perfecte lengte. Wat wil een vrouw nog meer? Ehh...geen keuze? Want nu moest ik kiezen. En laat ik dat nou juist niet zo goed kunnen. Beide jurken een aantal keren gepast. Deze neem ik, nee toch die andere, of toch niet. Uiteindelijk mijn gevoel en het advies van Imke gevolgd. Met een smile van oor tot oor de winkel verlaten, terug in de hectiek van de stad.



Tipje van de sluier?
Nee dat geef ik hier niet. Je bent welkom tijdens de finale of gewoon wachten op de foto's de dag erna...











Meer informatie over de miss verkiezing  www.miss-beauty.nl
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten