zondag 27 oktober 2013


Promoten

  
Promoten: De verkoop of deelname bevorderen (Bron: www.muiswerk.nl)

 
Laten zien dat je meedoet! Die boodschap kregen we mee na de casting. Doel hiervan is je eigen deelname promoten en de miss verkiezing bij een groter publiek onder de aandacht  te brengen. Op dat moment was ik hier niet mee bezig. Blij dat ik door de casting gekomen was, zat ik meer met mijn gedachten bij de kleding en mijn uiterlijk. Maar naarmate de verkiezing dichterbij komt, komt er toch iets van fanatisme in mij naar boven.

 

Maar hoe pak je dat aan?
Na de vele positieve reacties die ik heb ontvangen na de casting, kwamen de vragen. Zoals al beschreven in een van mijn eerdere blogs gingen die met name over de durf te hebben om mee te doen,  veelal gevolgd door vragen over de miss verkiezing zelf, vragen over de kleding en over mijn reden van deelname. En dan borrelt zomaar, op weg van werk naar huis, het idee naar boven om een blog te gaan schrijven.

 

Nog nooit gedaan.
Tot op heden heb ik nog nooit eerder iets geschreven wat vele andere ook lezen. Ja voor mijn werk: protocollen, richtlijnen, kwaliteitsstukken. Allemaal gebaseerd op feiten. Nooit zomaar iets geschreven vanuit mijzelf. En de pogingen die ik vroeger gedaan heb om een dagboek bij te houden, zijn allen gestrand na 2 tot 3 dagen. Die gedachte bood niet veel hoop voor het bijhouden van een blog tot aan de miss verkiezing. Maar aangezien deze deelname al één grote actie buiten mijn comfort zone is, heb ik me  er toch maar aan gewaagd.

 

En wat vind ik het leuk!
Wat is het leuk om deze blogs te schrijven. Waar ik de inspiratie vandaan haal? Geen idee. Elk blog geef ik een eigen onderwerp waardoor je automatisch al een afgegrensd gebied hebt. En dan gewoon typen dat wat in je opkomt. Een nachtje slapen, nog een keer de blog lezen en dan plaatsen. Via het blog dashboard kan ik zien hoeveel lezers er per dag zijn. En tot nu toe groeit het aantal gestaag. Na plaatsing zie je het aantal views duidelijk stijgen.

Na 2 dagen neemt het dan weer af. Per plaatsing lezen ongeveer 100 tot 150 mensen mijn blog. Wie het allemaal zijn weet ik niet. En dat doet er ook niet toe. Ik vind het leuk om te doen en de vele positieve reacties zorgen ervoor dat het nog leuker wordt.

 

En dan sta je in de krant...
Voor nog wat extra promotie heb ik een interview voor de westerkwartier krant gegeven. Ook een totaal nieuw gebied voor mij. Duidelijk afwegend welke antwoorden je geeft op de vragen, maar daarbij proberen niet je spontaniteit en de kern van het verhaal te verliezen, heb ik naar mijn idee een leuk interview gegeven. Het artikel werd mij ter beoordeling toegestuurd. Daarbij werd er nog gevraagd om een foto.
Tja, en dan blijkt dat je toch wel weinig echt leuke foto's van jezelf hebt. Oké, meer dan genoeg leuke vakantie kiekjes. Maar op de tuinstoel, hamburger etend voor de caravan, of die met rugzak op en wandelschoenen aan boven op een berg vind ik toch niet de glamour uitstralen die bij de miss verkiezing hoort. Zo ijdel ben ik dan toch ook weer wel.  Gelukkig enige tijd geleden een foto gemaakt voordat we naar een feestje gingen. Toen zei ik nog: je weet maar nooit of het nog van pas komt. En van pas kwam de foto: een kwart pagina in de westerkwartier. Bijna meer foto dan tekst. Ik blijk op die pagina belangrijker nieuws te zijn dan de bedrijvenbeurs en de kinderboeken week. Dat doet een mens toch goed! Tot de volgende keer.



 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten