maandag 21 oktober 2013






Work out

 

Work out: intensieve lichamelijke oefening. (Bron:vandale.nl)

 
Op moment van schrijven voel ik de aanwezigheid van mijn gymbal, hoelahoep en  buikspieroefeningen lijstje duidelijk in de kamer. Alsof ze willen laten weten dat ze er zijn, alsof ze roepen dat ze al weer enige tijd ongebruikt in de hoek liggen.

 

Waarom ik ze niet regelmatig gebruik?
Gebrek aan discipline? Te weinig noodzaak? Tijdgebrek? Desinteresse? Van alles een beetje denk ik. Ik sport graag, maar dan het liefste een teamsport. Als fanatiek volleyballer speel ik al jaren wedstrijden. Samen met je team er voor gaan! Daarnaast wandelen, fietsen en zwemmen. Genoeg lichaamsbeweging, maar dit lijdt helaas niet tot een six pack, gespierde armen en strakke bovenbenen. Her er der heeft de tand des tijds toe geslagen en na 2 zwangerschappen ben ik wat extra vel rond de buik rijker.

 

Tegenwoordig ben ik tevreden met lijf en leden.
Met letten op mijn voeding, lichaamsbeweging maar bovenal gelukkig zijn, bereik ik mijn gewenste gewicht en ben ik tevreden met mijn uiterlijk. Maar voor de miss verkiezing waarbij je in badmode over de catwalk moet, ga je anders naar je lijf kijken:  kritisch en door een vergrootglas! Tja en dan vraagt je lichaam om een extra workout.

 
Hoelahoep en gymbal dus maar weer onder de trap vandaan gehaald.  Voorheen gebruikte ik ze ook regelmatig: 2 x per jaar...  Aangezien ik daarmee dus geen strakke buik bereikt heb, heb ik me voorgenomen om toch wat vaker  mijn oefeningen te gaan doen. Maar, gezien de frequentie van gebruik tot op heden, denk ik dat ze wel weer onder de trap gezet kunnen worden. Of heeft iemand anders belangstelling?
 
 

 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten