woensdag 9 oktober 2013


Preikestolen, Noorwegen.




Durven

Durf:  het vermogen om moed te tonen (bron: Wikipedia)




Dat jij dat durft!?
Wat heb ik die zin de afgelopen weken vaak gehoord. Eerlijk gezegd weet ik niet of dat dan gezegd wordt, omdat ze niet verwachten dat IK met een miss verkiezing zou meedoen, of omdat ze het zelf nooit zouden durven. Maar, maakt het wat uit? Nee, voor mij niet. En eerlijk is eerlijk, ik weet ook niet of ik het wel durf.

Waarom doe je dan mee?
Is vaak de volgende vraag. Op die vraag heb ik net zo goed geen antwoord als op de 1e vraag.

Het antwoord op de vraag of ik het durf krijgen jullie met de finale van de miss verkiezing! Want dan weet ik of ik mee durfde te doen. En natuurlijk ga ik mee doen en dus durf ik het! Denk ik...
Het antwoord op de 2e vraag: waarom, is wat ingewikkelder. Daar heb ik niet een heel duidelijk antwoord op. Wel een kort antwoord: Ik wil het! Maar waarom wil je het dan? Oke, zo kunnen we nog wel even doorgaan...

Feit ligt er, ik doe mee met een miss verkiezing. En daar ben ik best trots op. De casting ben ik al doorgekomen en 16 november aanstaande sta ik in de finale! En dat alleen al zorgt ervoor dat mijn zelfvertrouwen groeit en dat ik met trots kan zeggen: ik heb meegedaan aan een miss verkiezing.

Het mooie aan deze miss verkiezing is dat het niet alleen gaat om je uiterlijk. Je kledingmaat, lengte en leeftijd zegt namelijk niets over je schoonheid. Schoonheid is datgene wat je zelf uitstraalt, wie je bent en hoe je jezelf presenteert. En door mijn deelname aan deze verkiezing wil ik dat ook laten zien.  De leeftijd voor een "echte" miss heb ik allang gehad, maatje 34 heb ik niet en mijn lengte, oke dat scheelt niet al te veel centimeters. Maar waar het volgens mij om gaat, is het feit dat je als vrouw, ongeacht je leeftijd en kledingmaat,  altijd goed voor jezelf mag zorgen.
Wees trots op wie je bent, hoe je er uitziet en straal dat ook uit. En wie weet, durf je dan ooit met een miss verkiezing mee te doen...
DURF! Op de rand van de Preikestolen.

 


Voor meer informatie over de miss verkiezing: www.miss-beauty.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten